Valpkurs

Under lekfulla former jobbar vi med kontakt och samarbete. Vi lär oss gå fint, sitt och ligg och att koppla av och att bara vara bland andra hundar.

Vi har också en skogsdag där vi lägger spår och valpen får jobba med nosen.

Kursen innehåller också teori.

Förkunskap: Inga

Grundvaccinerade hundar från 4 månaders ålder.

Kursdag: Varannan tisdag jämna veckor, start 20/8.
Därefter 3/9, 17/9, 1/10, 15/10, 29/10

Klockan 18:00 – 19:30

Antal platser:

Omfattning: 15 lektionstimmar under  7 tillfällen

Kostnad: 1500 kr inkl kurslitteratur

Instruktör: Lotta Berg (lotta.berg63@outlook.com)

Medhjälpare Mathilda Larsson Ljungberg

KURSER

Anmälan till vårens ordinarie kurser öppnar den 1 mars kl 00:00 och höstens ordinarie kurser den 1 augusti varje år. Då aktiveras knappen "kursanmälan"  som dirigerar er till vår kurssida hos studiefrämjandet.

Nedan beskrivs de kurser vi erbjuder.

Inför kursanmälan ha dina uppgifter tillgängliga bl a vilken kurs du vill gå, hundens id nr, hundens födelsedatum och datum för senaste vaccination.

Har du frågor om våra kurser kan du mejla oss på: hus@oskarshamnsbk.se

För att gå en kurs inom brukshundsklubben behöver du vara medlem när du går kursen (du behöver inte vara medlem när du anmäler dig). Instruktioner för hur du blir medlem finner du under rubriken Om klubben.

Är du redan medlem men vill hantera dina medlemsuppgifter följ länken genom att klicka på knappen.

I samarbete med Studiefrämjandet.